BannerFans.com

kami menjual produk kecantikan dan juga kesihatan dengan harga borong dan dijamin original. Harga yang kami tawarkan amat berpatutan. Anda boleh membeli secara runcit,dan borong mengikut harga yang kami tetapkan. Sebarang pertanyaan dan tempahan sila sms/wasap 013-9412360

berita oh belog

12 March 2013

POLLA PLATINUM GOLD


saya mempunyai masalah kulit berjerawat selama 4 tahun. Pelbagai produk kulit yang pernah saya gunakan dan semuanya tidak sesuai dengan kulit saya. sehinggalah saya belajar dalam bidang kecantikan rawatan kulit muka dan juga saya dipertemukan dengan produk kulit yang sesuai. sepanjang

kesesuaian jenis kulit amat penting dengan pemilihan produk kulit.disini saya lampirkan jenis kulit.


1. Kulit Normal
Jenis kulit normal hanya membutuhkan perhatian yang minimal. Jenis kulit ini tidak akan berminyak atau kering, sehingga terbebas dari noda.Cara mengetahui apakah kulit Anda termasuk jenis kulit normal atau bukan adalah dengan mengusap wajah dengan tisu pada pagi hari.Jika tidak ada minyak yang menempel bahkan tisu terlihat kering, berarti kulit Anda termasuk jenis kulit normal.
2. Kulit Berminyak
Jenis kulit berminyak membutuhkan perhatian dan perawatan yang lebih. Jumlah minyak yang dikeluarkan oleh jenis kulit ini menjadikan jerawat dan noda sering muncul.Oleh karena itu, orang yang memiliki jenis kulit berminyak harus mencuci dan membersihkan wajah secara teratur.Untuk memastikan jenis kulit Anda berminyak atau tidak, lakukan tes dengan menggunakan tisu. Jika ada noda minyak pada tisu, maka kulit Anda termasuk jenis kulit berminyak.
3. Kulit Kering
Jenis kulit kering juga membutuhkan perawatan yang tepat seperti halnya kulit berminyak. Kulit kering disebabkan oleh tidak cukupnya minyak yang dihasilkan oleh kelenjar minyak, sehingga membuat kulit menjadi kering.Jika Anda memiliki kulit kering, pastikan untuk menggunakan pelembab sesering mungkin dan minum banyak air. Satu keuntungan memiliki kulit kering adalah tidak akan disinggahi oleh jerawat.
4. Kulit Sensitif
Kulit sensitif sangat mudah pecah. Penyebab yang sering menimbulkan masalah pada kulit sensitif adalah lingkungan, seperti debu, kotoran, matahari, dll.Bahan kimia yang terkandung pada parfum juga bisa menyebabkan masalah pada jenis kulit sensitif. Produk perawatan kulit yang ringan akan lebih baik untuk jenis kulit sensitif.Sebenarnya ada satu jenis kulit lainnya, namun bukan termasuk dalam kategori jenis kulit dasar. Jenis kulit ini merupakan gabungan dari dua jenis kulit, oleh karena itu dinamankan jenis kulit kombinasi.
5. Kulit Kombinasi
Jenis kulit kombinasi dimiliki oleh banyak orang. Jenis kulit ini merupakan gabungan dari jenis kulit kering dan berminyak.Anda bisa memiliki kedua jenis kulit tersebut, misalnya, memiliki jenis kulit kering di pipi sedangkan hidung dan dahi berminyak.Cara terbaik untuk merawat jenis kulit kombinasi adalah menggunakan pembersih astringent pada area yang berminyak dan menambahkan pelembab di area yang kering.
MASALAH KEBANYAKAN KULIT SEPERTI JERAWAT, PIGMENTASI,BINTIK HITAM PUTIH,JERAGAT, LINGKARAN HITAM, KEDUTAN
APA YANG SAYA BELAJAR JERAWAT DAN JERAGAT MEMPUNYAI PELBAGAI JENIS.ANDA BLEH LIHAT SEPERTI DI BAWAH..
JENIS JERAWAT
JENIS JERAGAT
"Jeragat bagi pemahaman masyarakat tergolong kepada dua jenis iaitu pigmentasi (tompok hitam yang leper di dalam lapisan kulit atau biji seperti ketumbuhan kecil pada kulit). Masalah pigmentasi adalah seperti melasme, freckles atau solar lentigenes.
"Masalah biji atau ketumbuhan pula seperti seborrhoeic keratoses (biji hitam yang timbul seperti tahi lalat yang tumbuh secara berkelompok), actinic keratoses dan skin tag (lebihan daging berwarna coklat atau hitam) yang kebiasaannya tumbuh pada leher, muka dan celah ketiak.

===TESTIMONI SAYA SENDIRI DENGAN PRODUK POLLA PLATINUM GOLD=== 
GAMBAR SEBELUM PEMAKAIAN PRODUK POLLA PLATINUM GOLD

SAYA TIDAK MEMAKAI SEBARANG KRIM/BEDAK UNTUK MENUTUP MASALAH KULIT SAYA UNTUK MENUNJUKKAN KESAN PRODUK

masalah kulit saya ialah jerawat,parut,white head n black head.

SET PRODUK PLATINUM GOLD YANG SAYA PKAI
.

  • krim platinum (siang) 10gm RM25
  • krim gold (malam) 10gm RM25
  • sabun 150gm -tahan 3-4bulan RM15
1 SET HANYA RM56 TERMASUK POS SEMENANJUNG


TESTIMONI PEMAKAIAN

SABUN
tidak rasa pedih seperti sesetengah produk sabun yang lain,sangat lembut apabila digosok pada muka kerana buih yang banyak dan halus.

KRIM PLATINUM
bau yang harum, tidak berminyak dan mudah meresap kedalam kulit walaupun ia krim berwarna putih amat sesuai di pkai semua jenis warna kulit.

KRIM GOLD
krim yang sangat sejuk bila aply.apabila anda bangun kulit nampak lembab.

PRODUK PLATINUM GOLD TIDAK SEPERTI SET POLLA PINK BIRU..PRODUK POLLA PINK BIRU AKAN MENGELUPAS KULIT.PLATINUM GOLD TIDAK!!

KEPADA ANDA YANG INGIN MENCUBA UNTUK KULIT NAMPAK CERAH DAN TIDAK MEMPUNYAI MASALAH2 SEPERTI DI ATAS JUGA BOLEH DIGUNAKAN


“FACIAL SKIN CARE CREAM FOR WHITE-PINK SKIN VALUABLE FOR YOU FOREVER”

With the mixture and modern technology production that extracts the facial skin care cream with double small molecule-cell ,and is valuable for your facial treatment .gently and gradually fade acne and blemish spots and smooth your skin to a more white-pink skin,tighten the skin and making flawless skin for only after using this for 3 days
- Double ABUTIN for double action on inhibiting blemish generation and quikly fading existing blemishes.
- Double effective GOLD extract for double treatment on lightening and smoothing the skin.
- Increase skin moisture by moisturizer. Your facial skin shall be softened and moistened after cleasing
- Double KOJIC ACID for double effect on acne and blemish threatment.
- Double vitamin B3,C,and E for double effect on skin lightening and protecting skin wrinkles.
WHY POLLA GOLD ? Because there are double rich ingredients so all treatment shall be doubled with only a bit more price….

Direction :to use on your face and neck at night only

A Night and Day Cream for a translucent and crystal clear complexion. Reduce blemishes, dark spots and acne.  Enriched with concentrated vitamins and natural extracted agents to promote soft, clear and fair complexion
No more acne, blemishes or dark spots...only crystal clear complexion
Direction:
For rapid result, apply cream throughout your face and neck two times per day, morning and evening.
Ingredients
Aqua Water
Arbutin - inhibit the creation of skin's pigment and shed skin cells to get soft and whiten skin
Pearl Extract - nourishing your skin to crystal white
Collagen - to provide your skin natural strength, flexibility and resilience
Vitamin B3 - promote your skin naturally white
Vitamin C - promote an anti-oxidant agents to improve crystal clear skin
Vitamin E - prevent wrinkle formation and keep your face soft and moist
Kojic Acid - inhibit skin pigmented process. Keep your skin white, reduce blemishes and dark spots







4 comments :

  1. Saya telah membeli polla pink biru,sabun polla dgn cream gold n platinum.Saya ada pakai product polla pink biru selama hampir 2 minggu kesannya memang betol kulit sy mengelupas teruk..bahagian bawah dagu naik ruam2 merah disbbkan rasa gatal dan menggaru2nya..ketika mandi saya sabunkan dengan sabun polla orange tuh dan akibatnya leher sy menjadi bintik2 merah n bahagian bawah pipi menjadi kering, pedih dan cekang..dan seperti kesan terbakar..sy sudah berhenti menggunakan polla pink biru bg memulihkan balik leher sy nih dgn menempek tepung ubi (cara tradisonal mcm bedak sejuk~emak yg suggest =) pada setiap mlm..sy bercadang nak buang semua polla cosmetic (sbb rasa mcm x sesuai dgn wajah) tp bila terbaca statement di atas yg menyatakan pink biru mengelupas n gold platinum lebih bagus effectnya.jd mcm xjadi jew nak buang..=) x pelah bagi pulih dlu bahagian bawah leher nih dlu then pas nih sy try set platinum n gold...thanx for info =)

    ReplyDelete
  2. Polla gold tu pkai sekaligus dgn polla platinum ke ? Or polla gold mlm shj n platinum siang shj ?

    ReplyDelete
  3. tp klu tak da pengelupasan kulit wajah mesti susah nak putih.mybe awak trllu sabunkn pipi tu sampai jadi cekang saya pakai ok je makin cerah..kulit skng

    ReplyDelete
  4. tp klu tak da pengelupasan kulit wajah mesti susah nak putih.mybe awak trllu sabunkn pipi tu sampai jadi cekang saya pakai ok je makin cerah..kulit skng

    ReplyDelete